Hans Riegel, patronul celebrei companii de jeleuri Haribo, a
încetat din viaţă la vârsta de 90 de ani. Politicieni şi vedete de pe tot
mapamondul au postat pe reţelele de socializare Facebook şi Twitter mesaje de
condoleanţe pentru cel mai de succes întreprinzător după cel de-al doilea
război mondial.
|
Hans Riegel, patronul companiei de jeleuri Haribo |
Riegel a murit marţi, 15 octombrie, după ce inima sa a încetat să mai bată. "Regele jeleurilor" a încercat să se
refacă
după intervenţia chirurgicală de îndepărtare a unei tumori craniene.
Thomas Gottschalk (63 de ani), entertainer şi principala figură din spoturile
publicitare cu celebrele jeleuri a
declarat pentru agenţia de ştiri DPA că „Hans Riegel a fost ultimul mare
întreprinzător care şi-a dus firma pe culmile succesului lăsându-se condus de
instinct şi nu prin marketing.” Acesta adaugă că au colaborat strâns în povestea
de succes de 23 de ani. Gottschalk a mai spus că Riegel era când glumeţ când
strict, însă au avut o mai degrabă o relaţie informală decât una de afaceri.”
|
Hans Riegel alături de Thomas Gottschalk |
O viaţă dedicată jeleurilor
|
Hans Riegel, în 2009 alături de un ursuleţ Haribo |
Timp de 67 de ani Hans Riegel a condus celebra companie
producătoare de jeleuri şi a contribuit în mod esenţial la succesul celebrelor Haribo. Acesta şi-a dedicat
viaţa afacerii până în ultima clipă de viaţă. El declara următoarele cu
ocazia împlinirii vârstei de 87 de ani: „Lucrez
pentru că îmi aduce plăcere şi nu am niciun motiv să-mi răpesc această plăcere”
Riegel a reuşit să ţină pe picioare o afacere de familie chiar şi în condiţii vitrege pe care a trebuit să le înfrunte.
Thomas Gottschalk este personajul bine cunoscut din spoturile publicitare cu jeleurile Haribo.
O carieră de legendă
Împreună cu fratele său mai tânăr, Paul, care în 2009 a
murit, Hans Riegel a repus pe picioare firma părinţilor după cel de-al Doilea Război Mondial. În timp ce Paul se ocupa de sectorul de producţie, Hans Riegel
era responsabil pentru livrări şi marketing.
Riegel a studiat ştiinţele economice la universitatea din Bonn. În anul
1920, tatăl lui Riegel, un producător priceput de bomboane, a pus bazele firmei în bucătăria familiei din
Bonn. În ziua de 13 decembrie 1920 şi-a înscris firma în registrul comerţului cu
denumirea Haribo, de la primele două litere ale numelui, prenumelui şi
ale oraşului Bonn (Hans Riegel Bonn)
O mare contribuţie la
acest succes a avut-o ursuleţul din jeleu de fructe, care a fost produs pentru
prima dată în anul 1922. Strămoşul actualului ursuleţ Haribo reprezenta un urs
dansator ca aluzie la urşii dresaţi ce erau aduşi în târguri până în secolul
al XIX-lea pentru a distra lumea. Tatăl lui Hans Riegel a murit în anul 1945. De
atunci au mai trecut 15 ani până când
întreprinderea de familie din Bonn a adus pe piaţă ursuleţii multicolori din
jeleu de fructe. În anii 60, Hans Riegel junior a preluat conducerea afacerii
de familie împreună cu fratele său cu 3 ani mai tânăr, Paul Riegel, care a
murit în 2009 şi s-a concentrat exclusiv asupra reconstrucţiei afacerii de
tradiţie. Hans Riegel junior se
întorsese în Bonn după ce fusese ţinut ca prizonier de război de către trupele
americane. El a studiat ştiinţele economice la Universitatea din Bonn şi si-a
dobândit titlul de doctor cu lucrarea despre „Dezvoltarea producţiei de zahăr
la nivel mondial din timpul şi de după cel de-al Doilea Război Mondial.” De tânăr s-a concentrat pe dezvoltarea unor
dulciuri inedite în funcţie de preferinţele copiilor şi tinerilor. Acesta a avut
numeroase hobby-uri precum pilotatul elicopterului şi vânatul. Pentru dezvoltarea dulciurilor s-a inspirat
din serialele pentru copii şi din revistele cu benzi desenate. Hans Riegel, care nu a avut copii, a primit
mai multe distincţii: posesor al unui paşaport austriac, Riegel a fost recompensat cu „Cel mai înalt premiu de onoare al Republicii Austriece” şi a primit titlul de membru al legiunii de onoare franceze.
Haribo are în prezent 15 sedii în Europa şi în jur de 6.000
de angajaţi. Profitul anual este de în jur de 2 miliarde de euro pe an.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu